FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
*** Tworzenie Postaci, Wzór Karty Postaci ***
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum www.theforcehasawakened.fora.pl Strona Główna » Regulamin i ogłoszenia » *** Tworzenie Postaci, Wzór Karty Postaci ***
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spam
Mistrz Gry



Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów



 Post Wysłany: Śro 3:58, 06 Sty 2016    Temat postu: *** Tworzenie Postaci, Wzór Karty Postaci ***

Kreacja postaci i przekładanie jej na mechaniczną (bądź nie) kartę to od zawsze temat kontrowersyjny i budzący emocje. Dla niektórych, tworzenie postaci to przyjemność sama w sobie, często równa samemu graniu; dla innych to zło konieczne i klatka dla kreatywności. Tyle filozofii budowania bohaterów, ilu graczy i mistrzów gry Smile.
Mimo wszystko jednak, karty postaci są dla nas niezbędne do prowadzenia uporządkowanej gry forumowej; dlatego proponujemy poniższe rozwiązanie i mamy nadzieje, że przypadnie wam do gustu Smile.

Cytat:
Imię i nazwisko:
Rasa:
Frakcja:
Opis w pigułce:

Cechy:
Akcja
Rozum
Wpływ

Aspekty:

Motywacja osobista:

Motywacja frakcyjna:


Tak wygląda szablon. Prosto i przejrzyście, prawda? No, pewnie nie, jeśli nie wie się co oznaczają poszczególne linijki Smile.

Imię i nazwisko mówią same za siebie - jest to miano pod którym pracuje wasz bohater. Tutaj również możecie wpisać pseudonimy, przezwiska i tym podobne. Żadnych podkreślników (_), gwiazdke, hasztagów - tylko imiona (i opcjonalnie nazwiska) mogące się pojawić w uniwersum.

Frakcja określa czy przynależycie do Nowej Republiki/Ruchu Oporu, czy Pierwszego Porządku; są to podstawowe, gro-decydujące przydziały. Jeśli marzy wam się bardziej szczegółowy przydział - dla przykładu pragniecie być członkami konkretnej eskadry myśliwców - możecie to zawrzeć tutaj, zapisując to w nawiasie po wybranej frakcji. Nie ma możliwości grania postacią neutralną - trzeba wybrać stronę konfliktu.

Opis w pigułce to jedno zdanie podsumowujące sylwetkę waszego bohatera. Jeśli masz problem z wypełnieniem tego segmentu, wyobraź sobie że twoja postać występuje w filmie i chcesz o niej opowiedzieć komuś w jednym zdaniu.

Cechy to mechaniczna (gdzieś na pewno upada w tym momencie filiżanka herbaty!) część karty postaci. Opisują one predyspozycje waszego bohatera do rozwiązywania problemów i wyzwań na jeden z trzech sposobów - fizyczny (Akcja), intelektualny (Rozum) i socjalny (Wpływ). Każda z cech zaczyna na poziomie pierwszym, a ponadto macie do rozdania pięć punktów dodatkowych. Wybierając je, pamiętajcie że rozłożone są na skali od 1 do 5. Zwróćcie też uwagę, że wybór, jakiego tutaj dokonujecie, sygnalizuje Mistrzom Gry, jakiego rodzaju przygody i wyzwania chcecie zobaczyć w grze; wiadomo, że gracz który buduje postać dyplomaty z Akcją na 1 i Wpływem na 4 nie ma raczej ochoty na grę zdominowaną przez brawurowe pościgi i manewry taktyczne oddziałów wojskowych Smile. Co nie oznacza, że takie nie mogą się pojawić! Jednak rzut oka na wasze Cechy ogromnie pomoże Mistrzom Gry dobrać odpowiednie proporcje tak, by wszyscy mieli frajdę z grania.

Aspekty to pozytywne i negatywne elementy budujące wasze postaci i są właściwie najciekawszą i najważniejszą częścią karty postaci. Mają formę krótkich zdań. Aspekt pozytywny to cecha która jest atutem, zaletą, siłą i przewagą bohatera; Aspekt negatywny to cecha która jest jego wadą, nieprzyjemną skłonnością, słabością.
Macie do rozdania trzy aspekty pozytywne i dwa negatywne.
Jak Aspekty wpływają na grę? Cóż, w sytuacjach w których dany Aspekt w jakiś sposób rzutuje na rozgrywaną się scenę, używana przez postać Cecha traktowana jest jak o jeden większa za każdy "grający" Aspekt pozytywny i negatywny, oraz o jeden mniejszą za każdy "przeszkadzający" Aspekt negatywny. Aspekty się sumują i jest to jedyny sposób, by bohater mógł mieć na chwilę Cechę wiekszą niż 5.
Warto zwrócić uwagę na to, że Aspekty negatywne też mogą pomagać! Dla przykładu, jeśli wasza postać jest "-Brutalem, skłonnym do używania przemocy i czerpiącym z niej przyjemność", ten Aspekt jak najbardziej pomoże wam na przykład w zastraszaniu i przesłuchwaniu schwytanego wroga...z potencjalnym efektem ubocznym; być może dowiecie się czego chcieliście, ale jeniec albo z sali przesłuchań już nie wyjdzie, albo wyjdzie i macie wroga na całe życie, płonącego chęcią zemsty Smile.
Dla czytelności, Aspekty pozytywne poprzedzajcie na karcie + plusem, a negatywne - minusem.

Warto zwrócić uwagę, że Aspekty mogą być zarówno bardzo szerokie, jak i bardzo wąskie - jest różnica pomiędzy "Naturalnym drapieżnikiem, dominującym swoje ofiary i w walce, i w sali debatowej", "Doskonałym żołnierzem, znającym się na wszelkiej broni" i "Mistrzem blastera, wspaniale radzącym sobie z karabinami". Postarajcie się nie przesadzać z tym jak szeroko aplikowalny może być wasz Aspekt; Aspekt który nigdy nie wchodzi w grę jest tak samo bezpłciowy i nudny jak Aspekt który jest zawsze włączony. Mistrzowie Gry rezerwują sobie prawo veto dla Aspektów które uznają za nieodpowiednie, a także oferuja swoją pomoc w opracowaniu Aspektów pasujących do rozgrywki Smile. Pamiętajcie też, że podobnie jak Cechy, Aspekty są dla Mistrza Gry sygnałem odnośnie tego w jakich przygodach chcecie brać udział.

[tutaj powinna być lista przykładowych aspektów którą zrobie potem.]

Motywy to dwie główne siły napędowe postaci; motywacja frakcyjna generalnie otrzymywana jest od Mistrza Gry i związana jest z obecną przygodą. Opisuje rozkazy, cele i interesy waszej frakcji które reprezentujecie.
Motywacja osobista to wasz prywatny cel i powód do parcia do przodu. Dobra motywacja osobista to doskonały sposób na to by wprowadzić do gry wątki związane z waszą historią postaci, lub ponownie, by zasygnalizować co takiego chcecie zobaczyć w przyszłości. Jeśli macie problem z wyobrażeniem sobie wątku prywatnego w praktyce, spróbujcie spojrzeć na to tak - wasza postać jest jednym z głównych bohaterów serialu. O czym będzie odcinek skupiający się na waszym bohaterze?

W momencie gdy gracz może popchnąć do przodu swoją motywacje (czyli zadziałać zgodnie z nią), jego Cecha jest podwajana.


Ostatnio zmieniony przez Spam dnia Sob 0:33, 09 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spam
Mistrz Gry



Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów



 Post Wysłany: Czw 19:18, 07 Sty 2016    Temat postu:

Karta postaci mówi o waszym bohaterze dużo, ale nie wszystko. Dlatego potrzebujemy też troszkę bardziej rozbudowanej formy, która pozwoli nam lepiej zrozumieć waszą postać i upewnić się, że obie strony - Mistrz Gry i gracz - płyną w tej samej łódce jeśli chodzi o "czucie" postaci.
Osoby mające doświadczenie z tym typem grania domyślają się pewnie, że będziemy prosić was o historie postaci Smile.

Historia postaci tradycyjnie pełniła dwie funkcje - raz - prezentowała waszego bohatera i pomagała umieścić go w rozgrywce, oraz dwa - pozwalała ocenć wasz poziom literacki, zauważyć pewne tendencje, sprawdzić jak bardzo doświadczeni w graniu jesteście i jak możemy wam pomóc stać się lepszymi (lub, czego możemy nauczyć się od was Smile ).

Dla wielu osób pisanie historii postaci to przyjemność sama w sobie i forma literackiego wyzwania. Jednakże dla innych, jest to często w pewnym stopniu żmudna i nieprzyjemna konieczność. Mając na uwadzę to, że żadne z tych podejść nie jest ani lepsze, ani gorsze, a wszyscy chcemy się po prostu dobrze bawić, proponujemy następujące rozwiązanie:

Karta Postaci + Historia Postaci, gdzie przynajmniej jakaś jej część (powiedzmy, strona - dwie dokumentu tekstowego) ujęta jest w formie opowiadania. Nie ma górnego limitu ani dolnego limitu tak naprawdę; dobry tekst obroni się sam Smile. Jednak trzymajmy się rozmiaru około strony A4, plus minus kilka zdań. Nie ma sensu marnować całej weny na postać, a GMowie nie mają 5 lat na czytanie historii postaci. Smile

Pamiętajcie, że nie jesteśmy tutaj by was oceniać czy coś w tym guście; po prostu praktyczny pokaz waszych zdolności pisarskich pomaga przygotować dla was grę i dostosować NASZ styl do waszego Smile. Dobra komunikacja to podstawa!

Jeśli macie problem z wymyśleniem dokładnej historii postaci, lub z wypełnieniem karty - nie wiecie w jakim miejscu umieścić waszego bohatera, nie jesteście pewni jak typowy archetyp przenosi się na Star Wars, albo nie jesteście pewni jak najlepiej opisać waszego bohatera językiem karty postaci - nie bójcie się poprosić nas o pomoc. Nawet z "Chce zagrać gwiezdnym detektywem, nie mam jeszcze szczegółów" da się zrobić coś interesującego, bo to przecież dopiero start; praktycznie każdy bohater zaczyna jako jedno zdanie w czyimś notesie Smile.
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Spam
Mistrz Gry



Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów



 Post Wysłany: Czw 19:53, 07 Sty 2016    Temat postu:

"Dobrze, wiem już jak zrobić kartę postaci, mam już pomysł na jej historię, ale nie jestem pewien, czy mój bohater pasuje do waszego pomysłu na grę. Jakich bohaterów szukacie?"
Co prawda nikt o to nie spytał, ale byłoby to bardzo mądre pytanie, bo niewiele rzeczy może tak narobić problemów w grze RPG, jak rozbieżne oczekiwania i wyobrażenia na poziomie klimatu i gatunku w którym gramy. Dlatego tutaj postaram się szybciutko przybliżyć jakie postaci najlepiej będą współgrać z przygodami, które chcemy prowadzić, a jakie nieszczególnie.

1. Przede wszystkim, jako że gramy tuż po Przebudzeniu Mocy, populacja osób władających Mocą jest minimalna. Postaci posiadające przeszkolenie bądź zdolność do świadomego z niej korzystania niestety nie wchodzą w grę; rozumiemy, że dużą częścią uroku Star Wars są miecze świetlne i tajemnicze sztuczki Jedi, jednak w tym okresie są one po prostu zbyt egzotyczne by pojawiały się wśród postaci graczy. Dlatego najwięcej, na co możecie liczyć w pozycji startowej, to ktoś mający wyjątkowego farta, bądź doskonałą intuicję; nie obiecujemy jednak eskploracji wątków mocnych, ani pasowań na Rycerza Jedi czy też Ren.

2. Sercem Star Wars był zawsze konflikt dwóch sprzecznych obozów i ideologii - czy to Jasnej Strony Mocy i Ciemnej, czy to Jedi i Sithów, czy to Republikii i Imperium. W tej grze chcemy eksplorować historię starć Ruchu Oporu/Republiki z Nowym Porządkiem; dlatego niezbędni są nam bohaterowie zaangażowani w te frakcje Smile. Stąd, nie planujemy prowadzenia postaciom neutralnym; najbardziej "neutralny" bohater jakiego możemy sobie wyobrazić w grze, to ktoś typu Hana Solo, gdzie postać ciągle powtarza że ma to wszystko po turbolasery, ale swoimi akcjami mówi coś innego, a gracz jasno zdaje sobie sprawę że jest bohaterem republikańskim. Stąd prosimy o zaangażowanie waszych bohaterów w wybraną frakcje i nie uciekanie przy pierwszej nadarzającej się okazji...chyba że tylko po to, by wrócić w dramatycznym momencie i już tak pozostać Wink.

3. Szukamy bohaterów którzy są waszymi kreacjami. Nie mogą to być postaci funkcjonujące w obecnym kanonie świata Star Wars. Chcemy by konfliktów z filmami było jak najmniej, i docelowo gdy pójdziemy do kina na EP8, nasza gra powinna móc istnieć z nim bezkonfliktowo. A to oznacza, że raczej nie możemy oddać w waszę ręce postaci generał Organy czy Rey Smile. Podobnie, bohaterowie którzy istnieli w poprzednim kanonie - dla przykładu, Kyle Katarn - również są objęci niedotykalnością. Kto wie czy nie zostaną użyci w filmach Wink! Oznacza to też, że wasza postać nie powinna pełnić funkcji na zbyt wysokim szczeblu - dla przykładu, Wielki Admirał jest fuchą zbyt odkształcająca uniwersum, by była dostępna. Podobnie Generałowie i podobni. Myślimy, że Kapitan to jest dobry górny próg.

4. Jeśli nie jesteście pewni, "o czym" będzie ta gra, zachęcam do przeczytania wyśmienitych wprowadzeń fabularnych autorstwa Szwagra. Znajdziecie je w dziale "Wprowadzenie"; myślę, że dobrze oddają naturę i styl w którym będzie rozgrywać się nasza przygoda. Stąd nie spodziewamy się Ithoriańskich Krawców, bo nie bedą mieli szczególnie wiele do roboty Wink.

5. Pamiętajcie, że wasza postać powinna trzymać się w obrębie uniwersum Star Wars i być wobec niego realistyczna. To oznacza, że powinna trzymać się konwencji gatunku i korzystać z dostępnychc wam zasobów; pochodzić z planet które albo są już przedstawione, albo trzymają się stylem tych przedstawionych; należeć do ras przedstawionych, lub ras które pasują do tych już istniejących; praktykować zawód mający sens w uniwersum, i tak dalej, i tak dalej.

6. Rezerwujemy sobie prawo veto waszych pomysłów, oraz do proponowania rozwiązań zastępczych. Postaramy się jak tylko możemy by wasza wizja - w tej czy innej formie - dotarła do gry, ale czasami niektóre pomysły są na tyle odległe od zamierzonego efektu, że zwyczajnie nie da się ich dopasować i lepiej jest wymyśleć coś nowego Wink.


Ostatnio zmieniony przez Spam dnia Czw 19:53, 07 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum www.theforcehasawakened.fora.pl Strona Główna » Regulamin i ogłoszenia » *** Tworzenie Postaci, Wzór Karty Postaci ***
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group